|
موضوع :
مقاله
پزشکی
دانشمندان استرالیایی میگویند: مصرف چاشنی زعفران از نابینایی جلوگیری میكند.
به گزارش ایسنا، این دانشمندان در آزمایشات خود دریافتهاند: گیاه
زعفران كه در بسیاری از خوراكهای كاری و رژیم غذایی مدیترانهای استفاده
میشود، میتواند از نابینایی در سالمندان جلوگیری كند.
در این آزمایشها محققان برای داوطلبان مصرف قرصهای حاوی این چاشنی را
به مدت 3 ماه تجویز كردند و نشانههای بهبود قابل توجهی در بینایی آنها
مشاهده شد.كارشناسان در استرالیا و ایتالیا ادعا كردهاند كه این گیاه
معطر و مطبوع میتواند فاكتور كلیدی و مهمی در پیشگیری از نابینایی در
سالمندان باشد.
محققان دریافتند كه این چاشنی گیاهی همچنین به عنوان عینكی طبیعی عمل
میكند؛ به طوری كه از چشمها در برابر آسیبهای ناشی از نور شدید خورشید
محافظت مینماید.
پروفسور سیلویا بیستی، پژوهشگر دانشگاه سیدنی كه سرپرستی این پژوهش را
عهدهدار بوده، خاطرنشان كرد: بینایی بیماران پس از مصرف قرصهای زعفران
بهبود پیدا كرد.
پروفسور بیستی افزود: تركیبات شیمیایی زعفران كاملا پیچیده است. این
گیاه خاصیت آنتیاكسیدانی دارد، اما قبلا هیچ یك از محققان تاثیر آن را در
حفظ قدرت بینایی كشف نكرده بودند.
برچسب ها :
زعفران,
|